Het Oost-logo is zoals Oost is: duidelijk en nuchter.
Er zijn twee soorten Oost-hoofdlogo’s, een blauwe en een witte versie. Het logo mag dus nooit een andere kleur hebben.
Het logo heeft een ingebouwde, vrije ruimte zodat hij altijd goed geplaatst kan worden. Binnen deze vrije ruimte mogen geen randen of andere elementen geplaatst worden. Het gaat hierbij om een minimaal vereiste afstand. Ook moet het logo op weergegeven afstand geplaatst worden in favicons.
Kerning is de vaste ruimte tussen de letters in het Oost-logo. Deze ruimte zorgt voor leesbaarheid en herkenbaarheid.
Het logo wordt in twee kleuren gebruikt, Oost-blauw en wit. Het logo mag dus nooit een andere kleur hebben.
Wanneer het logo op een afbeelding gebruikt wordt, moet deze altijd in het wit gebruikt worden.
Oost heeft meerdere merkcategorieën, met elk een eigen logo met het hoofdlogo erin verwerkt. Elk logo past precies bij zijn categorie. Wanneer Oost samenwerkt met een ander merk, worden de twee logo’s op weergegeven manier gecombineerd.
Wanneer Oost samenwerkt met een ander merk, worden de twee logo’s op weergegeven manier gecombineerd.
Weergegeven zijn een aantal voorbeelden die vermeden moeten worden bij het gebruik van het Oost-logo.