Logo

Het Oost-logo is zoals Oost is: duidelijk en nuchter.

Versies

Er zijn twee soorten Oost-hoofdlogo’s, een blauwe en een witte versie. Het logo mag dus nooit een andere kleur hebben.

Clearspace

Het logo heeft een ingebouwde, vrije ruimte zodat hij altijd goed geplaatst kan worden. Binnen deze vrije ruimte mogen geen randen of andere elementen geplaatst worden. Het gaat hierbij om een minimaal vereiste afstand. Ook moet het logo op weergegeven afstand geplaatst worden in favicons.

Kerning

Kerning is de vaste ruimte tussen de letters in het Oost-logo. Deze ruimte zorgt voor leesbaarheid en herkenbaarheid.

Kleuren

Het logo wordt in twee kleuren gebruikt, Oost-blauw en wit. Het logo mag dus nooit een andere kleur hebben.

Wit logo op donker
Blauw logo op wit
Wit logo op blauw
Blauw logo op lichtblauw

Logo op afbeelding

Wanneer het logo op een afbeelding gebruikt wordt, moet deze altijd in het wit gebruikt worden.

Brand architecture

Oost heeft meerdere merkcategorieën, met elk een eigen logo met het hoofdlogo erin verwerkt. Elk logo past precies bij zijn categorie. Wanneer Oost samenwerkt met een ander merk, worden de twee logo’s op weergegeven manier gecombineerd.

Oost Nieuws
Oost Sport
Radio Oost
Oost Live

Logo samenwerking

Wanneer Oost samenwerkt met een ander merk, worden de twee logo’s op weergegeven manier gecombineerd.

Collab
Sponsor

Dont's

Weergegeven zijn een aantal voorbeelden die vermeden moeten worden bij het gebruik van het Oost-logo.

Snijdt het logo niet bij.
Geef het logo geen niet-toegestane kleur.
Verander de proporties van het logo niet.
Gebruik geen effecten op het logo.
Maak geen omtrek van het logo.
Verander de oriëntatie van het logo niet.